Повідомлення про оприлюднення проекту рішення Харківської міської ради

01.06.2013 12:39   -
Автор:

Повідомлення

про оприлюднення проекту рішення Харківської міської ради

«Про внесення змін до рішення 11-ї сесії Харківської міської ради 6-го скликання від 16.11.2011 р. № 504 / 11

«Про встановлення Правил благоустрою території міста Харкова»

З метою врегулювання питання видачі суб’єктам господарювання та фізичним особам дозволів на порушення об’єктів благоустрою під час будівництва, проведення земляних, ремонтних та інших робіт згідно Закону України «Про благоустрій населених пунктів», керуючись ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Юридичним департаментом розроблено проект рішення Харківської міської ради «Про внесення змін до рішення 11-ї сесії Харківської міської ради 6-го скликання від 16.11.2011 р.
№ 504 / 11 «Про встановлення Правил благоустрою території міста Харкова».
На виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 р. № 1160-IV та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308, з метою прийняття від громадськості та суб’єктів господарювання зауважень та пропозицій до вищевказаного проекту рішення, у цьому номері газети «Харьковские известия» публікується аналіз регуляторного впливу та проект рішення Харківської міської ради «Про внесення змін до рішення 11-ї сесії Харківської міської ради 6-го скликання від 16.11.2011 р. № 504 / 11 «Про встановлення Правил благоустрою території міста Харкова».
Зауваження та пропозиції до вищевказаного проекту рішення міської ради приймаються в письмовому вигляді протягом одного місяця з дня його опублікування за адресою: м. Харків-61003, майдан Конституції, 7, тел. 760-74-20.
Директор Юридичного департаменту В. В. Коваленко


УКРАЇНА
ХАРКІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
____ сесія 6-го скликання
від ___________ № _______  / 13
м. Харків
проект

Р І Ш Е Н Н Я

Про внесення змін до рішення 11-ї сесії Харківської міської ради 6-го скликання від 16.11.2011 р. № 504 / 11

«Про встановлення Правил благоустрою території міста Харкова»

З метою врегулювання питання видачі суб’єктам господарювання та фізичним особам дозволів на порушення об’єктів благоустрою під час будівництва, проведення земляних, ремонтних та інших робіт згідно з Законом України «Про благоустрій населених пунктів», керуючись ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Харківська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до рішення 11-ї сесії Харківської міської ради 6-го скликання від 16.11.2011 р. № 504 / 11 «Про встановлення Правил благоустрою території міста Харкова» (із змінами та доповненнями), виклавши § 7.2 в наступній редакції:
«§ 7.2. Порядок здійснення благоустрою, утримання об’єктів та елементів благоустрою під час будівництва, проведення земляних, монтажних, ремонтних та інших робіт.
7.2.1. Суб’єкти господарювання та фізичні особи мають право проводити роботи по ремонту будівель, доріг (для поточного ремонту доріг дозвіл не оформляється), прокладати підземні інженерні комунікації всіх видів та проводити їх ремонт, пробивати отвори, встановлювати тимчасові огородження, рекламні носії, кіоски та павільйони, встановлювати будівельні риштування і захисні огорожі під час ремонту фасадів будівель, складувати будівельні матеріали, тару, ґрунт та залізобетонні конструкції, будівельне сміття, проводити інші роботи, пов’язані з порушенням благоустрою тільки після отримання дозволу на порушення об’єктів благоустрою.
7.2.2. Замовником робіт є юридична чи фізична особа, фізична особа-підприємець, на замовлення якої проводяться відповідні роботи.
7.2.3. Виконавцем робіт може бути юридична або фізична особа, фізична особа-підприємець, яка має право виконувати роботи на замовлення або для власних потреб.
7.2.4. Юридичні особи, які по характеру своєї діяльності постійно проводять будівельні або ремонтні роботи, можуть виступати як замовниками, так і виконавцями таких робіт.
7.2.5. Порядок щодо видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів на території міста Харкова визначає єдину процедуру видачі суб’єктам господарювання та фізичним особам дозволів на порушення об’єктів благоустрою, пов’язаних з виконанням земляних та ремонтних робіт, у тому числі аварійних, пов’язаних з прокладанням, реконструкцією, ремонтом інженерних мереж або обмеженням руху транспорту, пішоходів (за винятком робіт по ремонту шляхового покриття).
7.2.6. Виконання робіт без дозволу або по закінченню вказаних у дозволі строків (без продовження дозволу або оформлення нового дозволу) забороняється і вважається самовільним. Роботи, які проводяться без дозволу, повинні бути негайно припинені.
7.2.7. Суб’єкт господарювання та фізична особа, які виконують земляні та ремонтні роботи, несуть відповідальність згідно зі статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення за:
1) виконання земляних та ремонтних робіт без отримання згідно з цим Порядком дозволу на порушення об’єктів благоустрою;
2) несвоєчасне відновлення благоустрою після завершення виконання земляних та ремонтних робіт;
3) неякісне утримання тимчасового покриття;
4) несвоєчасне виконання робіт, передбачених дозволом на порушення об’єктів благоустрою.
Сплата штрафу не звільняє особу від обов’язку відновлення пошкоджених об’єктів благоустрою.
7.2.8. Будівництво, реконструкція, капітальний ремонт інженерних мереж на об’єктах благоустрою здійснюється у відповідності із проектною документацією, погодженою із балансоутримувачами об’єктів благоустрою або іншими суб’єктами, зобов’язаними відповідно до чинного законодавства забезпечувати утримання об’єктів благоустрою, порушення яких передбачається, в частині їх пошкодження.
7.2.9. Перелік балансоутримувачів об’єктів благоустрою або інших суб’єктів, зобов’язаних відповідно до чинного законодавства забезпечувати утримання об’єктів благоустрою, та маршрут прокладання, розриття та інше — визначається Службою містобудівного кадастру міста Харкова. Проектна документація реєструється Службою містобудівного кадастру міста Харкова лише при наявності погодження балансоутримувачів об’єктів благоустрою або інших суб’єктів, зобов’язаних відповідно до чинного законодавства забезпечувати утримання об’єктів благоустрою, порушення яких передбачається.
7.2.9.1. Після визначення Службою містобудівного кадастру міста Харкова переліку балансоутримувачів об’єктів благоустрою або інших суб’єктів, зобов’язаних відповідно до чинного законодавства забезпечувати утримання об’єктів благоустрою, та маршруту прокладання, розриття та інше, суб’єкт господарювання та фізична особа укладають договір на відновлення об’єктів благоустрою.
Договір на відновлення благоустрою після завершення виконання земляних та ремонтних робіт укладається між замовником, підрядником та балансоутримувачем відповідного об’єкту благоустрою або іншим суб’єктом, зобов’язаним відповідно до чинного законодавства забезпечувати утримання об’єкту благоустрою. При проведенні аварійних робіт договір укладається між підрядником та балансоутримувачем відповідного об’єкту благоустрою або іншим суб’єктом, зобов’язаним відповідно до чинного законодавства забезпечувати утримання об’єкту благоустрою, з обов’язковим подальшим отриманням дозволу на порушення об’єктів благоустрою.
Обов’язковою умовою договору має бути визначення відновної вартості та порядок відшкодування витрат, пов’язаних з відновленням об’єкту благоустрою, а також строк виконання відновлювальних робіт.
7.2.10. У випадку проведення розриття шляхового покриття (проспектів, площ, набережних, вулиць тощо), розриття тротуарів, дорожніх об’єктів протягом трьох років після їх будівництва або капітального ремонту та виконання робіт, пов’язаних з розриттям проїжджої частини вулиць центральної частини міста, магістральних вулиць та шляхів, дозвіл надається лише за погодженням Департамента будівництва та шляхового господарства Харківської міської ради.
7.2.11. Дозвіл видається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви. Строк дії дозволу визначається умовами робіт та проектною документацією і не може перевищувати один рік.
7.2.12. Прийом заяв для отримання необхідного дозволу проводиться державним адміністратором у приміщенні Єдиного дозвільного центру у м. Харкові.
Державний адміністратор реєструє заяву, формує справу, перевіряє наявність у справі необхідних документів та передає документи до Департаменту контролю Харківської міської ради для підготовки та видачі дозволу.
7.2.12.1. Для отримання дозволу до Єдиного дозвільного центру у м. Харкові надаються наступні документи:
1) заява, форма якої затверджується Кабінетом Міністрів України;
2) договір на відновлення об’єктів благоустрою;
3) копія зареєстрованого Харківською міською радою повідомлення про початок виконання підготовчих, будівельних робіт або копія декларації про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт, зареєстрованих Державною архітектурно-будівельною інспекцією в Харківській області;
4) проектна документація, оформлена згідно з чинним законодавством, з відміткою Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради про внесення до бази даних містобудівного кадастру.
При проведенні аварійних робіт — схема з визначенням характеристик інженерних мереж (діаметр труби, матеріал, глибина залягання тощо) для внесення Службою містобудівного кадастру міста Харкова в базу даних та нанесення вказаної інформації на топоплани міста
М 1:500.
5) копія договору оренди земельної ділянки або державного акта на право власності на земельну ділянку чи державного акта на право постійного користування земельною ділянкою, у тому числі земельного сервітуту.
7.2.12.2. Видача дозволу, його переоформлення або видача дубліката дозволу здійснюється безоплатно.
7.2.12.3. Заява та документи, що додаються до неї, передаються державним адміністратором у день реєстрації заяви або протягом наступного робочого дня до Департаменту контролю Харківської міської ради для видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів на території міста Харкова.
7.2.12.4. У день оформлення, переоформлення, видачі дублікату, анулювання або відмови у видачі дозволу Департамент контролю Харківської міської ради передає матеріали за результатами розгляду звернення до Служби містобудівного кадастру міста Харкова Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин для внесення в базу даних містобудівного кадастру в цей же день або наступного робочого дня.
7.2.12.5. Служба містобудівного кадастру міста Харкова протягом двох робочих днів вносить дані про оформлення, переоформлення, видачу дублікату, анулювання або відмову у видачі дозволу до бази даних містобудівного кадастру та повертає матеріали до Департаменту контролю Харківської міської ради.
7.2.12.6. Департамент контролю Харківської міської ради у той самий день або протягом наступного робочого дня з моменту внесення в базу даних містобудівного кадастру передає дозвіл, дублікат, письмове повідомлення суб’єкту господарювання (фізичній особі) про анулювання або відмову у видачі дозволу державному адміністратору.
7.2.13. Для закриття дозволу суб’єкт господарювання або фізична особа звертається до Департаменту контролю Харківської міської ради.
Після закінчення будівельних та ремонтних робіт з урахуванням характеру їх виконання комісією, яка складається з представників органів, що погоджували проекту документацію, та галузевих департаментів міської ради перевіряється завершення виконання земляних та ремонтних робіт із відновленням об’єктів благоустрою, про що складається відповідний акт.
Якщо в зимовий період неможливо провести відновлення асфальтобетонного покриття проїжджої частини доріг, тротуарів, заявник повинен забезпечити підсипку місця проведення робіт піском та щебенем, зробити тимчасове покриття, яке гарантує безпечний рух транспорту і пішоходів. Постійне покриття повинно бути відновлено після встановлення середньодобової температури вище нуля градусів.
7.2.13.1. Після закінчення робіт, пов’язаних з порушенням об’єктів благоустрою, суб’єкт господарювання або фізична особа має виконати виконавчу зйомку (побудованої інженерної мережі — при прокладанні та проведенні ремонту підземних інженерних комунікацій всіх видів).
7.2.13.2. Суб’єкт господарювання або фізична особа матеріали виконавчої зйомки по всій довжині траси з фотофіксацією об’єкту благоустрою надає до Служби містобудівного кадастру міста Харкова для внесення в базу даних містобудівного кадастру.
7.2.14. Роботи з усунення наслідків аварій на об’єктах благоустрою розпочинаються негайно з обов’язковим подальшим оформленням дозволу відповідно до цих Правил.
7.2.14.1. До початку проведення аварійних робіт суб’єкт господарювання, який веде роботи, може розпочати їх після повідомлення про початок аварійних робіт телефонограмою Харківської міської диспетчерської служби «1562» (далі — Служба «1562») з подальшим (не пізніше наступного дня) оформленням дозволу на порушення об’єкту благоустрою. Місце та дата початку проведення аварійних робіт фіксується диспетчером Служби «1562» в Реєстрі аварійних робіт із зазначенням підприємства, яке проводить аварійні роботи та відповідальної особи за проведення робіт.
7.2.14.2. Загальний строк дії такого дозволу не може бути більше трьох діб. При відсутності дозволу на збільшення строку або обсягів проведення робіт, виконання таких робіт вважається самовільним.
7.2.14.3. Після закінчення будівельних робіт, робіт з відновлення благоустрою при проведенні аварійних розриттів організація, яка проводила аварійні роботи, надає акт здачі-приймання відновленого об’єкту благоустрою з відміткою Департаменту контролю про повне відновлення благоустрою та його фотофіксацію до Служби містобудівного кадастру міста Харкова для внесення в базу даних містобудівного кадастру та закриття аварійних робіт на сайті Служби «1562».
7.2.14.4. Для закриття дозволу після виконання аварійних робіт суб’єкт господарювання звертається до Департаменту контролю Харківської міської ради.
Після закінчення аварійних робіт комісією, яка складається з представників галузевих департаментів міської ради, перевіряється завершення виконання земляних та ремонтних робіт із відновленням об’єктів благоустрою, про що складається відповідний акт.
7.2.14.5. Якщо в результаті проведення аварійних робіт змінюються характеристики інженерних мереж (діаметр труби, матеріал, глибина залягання тощо), суб’єкт господарювання, який проводив аварійні роботи, надає перелік виконаних робіт із зазначенням нових характеристик інженерних мереж до Служби містобудівного кадастру міста Харкова для внесення в базу даних та нанесення вказаної інформації на топоплани міста М 1:500.
7.2.15. Дозвіл на порушення об’єктів благоустрою не вимагається, якщо земляні та ремонтні роботи здійснюються у складі підготовчих або будівельних робіт, право на виконання яких оформлене у встановленому законодавством порядку.
7.2.16. Відмова у видачі дозволу видається заявнику в письмовій формі з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу.
7.2.16.1. Підставою для відмови у видачі дозволу є:
1) подання суб’єктом господарювання чи фізичною особою неповного пакету документів, необхідних для одержання дозволу, згідно із встановленим переліком;
2) невідповідність поданих документів вимогам чинного законодавства України;
3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах.
7.2.16.2. Відмову у видачі дозволу може бути оскаржено шляхом подання скарги міському голові або до суду у встановленому порядку згідно з чинним законодавством України.
7.2.17. У разі якщо в установлений пунктом 7.2.11 цих Правил строк не видано дозвіл або відмову в його видачі, право виконання на об’єкті благоустрою земляних та ремонтних робіт виникає на десятий робочий день з дня закінчення зазначеного строку, а дозвіл вважається виданим.
7.2.18. Дозвіл може бути анульований у разі:
1) подання особою, яка отримала дозвіл, заяви про його анулювання;
2) наявності відомостей про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичною осо-
бою — підприємцем, що отримала дозвіл;
3) смерті фізичної особи.
7.2.19. У разі якщо право виконання на об’єкті благоустрою земляних та ремонтних робіт передано іншій особі, дозвіл підлягає переоформленню. Переоформлення дозволу не зупиняє виконання робіт.
Для переоформлення дозволу заявник звертається до Єдиного дозвільного центру міста Харкова з переліком документів, визначених п. 7.2.7.1. цих Правил.
7.2.20. Підставами для видачі дублікату дозволу є втрата або пошкодження дозволу.
7.2.20.1. Для видачі дублікату дозволу заявник звертається до Єдиного дозвільного центру з відповідною заявою.
7.2.21. Суб’єкти господарювання та фізичні особи зобов’язані належним чином утримувати виділені під будівництво земельні ділянки з прилеглими до них тротуарами і дорогами, будівельні майданчики та прилеглі до них території.
7.2.22. При проектуванні, будівництві, реконструкції об’єктів містобудування обов’язково передбачається:
7.2.22.1. Комплексний благоустрій відповідної території, у тому числі безперешкодний доступ до об’єктів та елементів благоустрою і можливість їх використання інвалідами та особами з обмеженими можливостями.
7.2.22.2. Розміщення гаражів, стоянок або улаштування спеціальних майданчиків для паркування з нормативною кількістю машино‑місць відповідно до чинних державних будівельних норм.
7.2.22.3. Організація архітектурно-декоративного освітлення об’єктів благоустрою з додержанням вимог відповідного виконавчого органу міської ради та будівельних норм та правил.
7.2.23. Проектування, будівництво та реконструкція об’єктів комплексного благоустрою територій здійснюються у відповідності до містобудівної документації.
7.2.24. Роботи з комплексного благоустрою територій, розташованих над інженерними мережами, виконуються з дотриманням умов та нормативів щодо безпечної їх експлуатації.
7.2.25. Планування і забудова території міста, формування жилих районів, розробка проектних рішень, будівництво і реконструкція будинків, будівель і споруд та їх комплексів без пристосування для використання інвалідами та особами з обмеженими можливостями не допускається.
7.2.26. Суб’єкти господарювання та фізичні особи зобов’язані:
7.2.26.1. Утримувати в належному стані та у встановленому порядку огороджувати відведені під будівництво земельні ділянки.
7.2.26.2. Здійснювати виконання підготовчих, будівельних (монтажних) робіт з додержанням будівельних норм та правил у відповідності до порядку, визначеному чинним законодавством. Прийняття в експлуатацію об’єктів нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту будівель чи споруд без проведення комплексного благоустрою відповідної території забороняється.
7.2.26.3. Проводити ремонтні роботи на фасадах будинків і споруд з обов’язковим використанням заходів безпеки та протипилових засобів (захисної сітки, плівки, легких огорож).
7.2.26.4. Встановлювати огорожі місць проведення будівельних та ремонтних робіт відповідно до вимог будівельних норм та правил, інших нормативних актів за погодженням з Департаментом містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради.
7.2.26.5. Проводити підземні та будівельні роботи, насипання, намивання ґрунту, піску, встановлення огорож, механізмів та обладнання, тимчасових споруд, побутових вагончиків, складування конструкцій і матеріалів, з чітким додержання вимог та умов проекту організації будівництва, державних будівельних, санітарних норм та правил.
7.2.26.6. Не більше ніж за 10 діб прибирати на прилеглих до будівельних майданчиків територіях залишки будівельних матеріалів, ґрунту і сміття, що виникли у процесі будівельних, ремонтних та відновлювальних робіт.
7.2.26.7. Не допускати виїзд автотранспорту з будівельних майданчиків на проїзну частину вулиць із забрудненими колесами.
7.2.26.8. Організувати механічне або ручне очищення і миття автотранспортних засобів при їх виїзді з будівельних майданчиків на проїзну частину вулиць.
7.2.26.9. Вживати заходи щодо виключення можливості винесення автотранспортними засобами на дорожні об’єкти сипучих матеріалів і розчинів, а також засмічення вулиць внаслідок переповнення кузова матеріалами, пошкодження тари, розвіювання безтарних вантажів, руху із незакріпленим вантажем, забруднення або запилення повітря.
7.2.26.10. При здачі в експлуатацію об’єктів будівництва (нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт) проводити комплексний благоустрій відповідної території. Роботи з комплексного благоустрою території здати комісії за відповідним Актом обстеження і приймання робіт по благоустрою та озелененню ділянки до приймання об’єкта в експлуатацію у встановленому чинним законодавством порядку.
7.2.27. Тимчасове погіршення благоустрою дозволяється виключно на підставі аварійного або планового дозволу, який оформлюється на наступних умовах:
7.2.27.1. Підприємство, установа, організація (субпідрядна організація), що виконує роботи, або її керівник несе відповідальність за дотримання умов і вимог, викладених у дозволі та правилах ведення робіт.
7.2.27.2. Дозвіл повинен знаходитися на місці проведення робіт у відповідальної особи.
7.2.27.3. Особа, яка здійснює будівельні роботи, зобов’язана до їх початку:
— обгородити місце розриття стандартними бар’єрами, пофарбованими в яскраві кольори;
— при обмеженій видимості встановити кутові ліхтарі або обгородити місце розриття світловим сигналом червоного кольору;
— встановити шляхові знаки і покажчики стандартного типу;
— на ділянках вулиці, де дозволене її перекриття, встановити чіткий покажчик об’їзду;
— у випадках, передбачених будівельними нормами та правилами, встановити інформаційний щит з найменуванням осіб, які є замовниками робіт та підрядниками, строками початку і закінчення робіт, іншою інформацією.
7.2.27.4. Забороняється перенесення існуючих підземних комунікацій, зелених насаджень, якщо це не передбачено проектом.
7.2.27.5 Місця виконання земляних робіт та будівельні майданчики повинні бути огороджені й оснащені попереджуючими знаками стандартного типу, до будівельних майданчиків влаштовані під’їзні дороги з твердим покриттям, в місцях проходу людей встановлюються перехідні містки.
7.2.27.6. Для найменшого загромадження вулиць вийнятий з траншеї ґрунт повинен прибиратись з місця робіт негайно. Забороняється завалювати ґрунтом, будівельними матеріалами дерева, кущі, інші зелені насадження, геодезичні знаки, кришки водо-каналізаційних, телефонних та інших колодязів.
7.2.27.7. Відновлення благоустрою, у тому числі твердого покриття та зеленої зони, повинно бути виконано у вказані в дозволі строки з додержанням державних будівельних норм України та санітарних норм і правил, відновленням дорожньої розмітки.
7.2.27.8. Зворотня засипка при виконанні робіт на твердому покритті проводиться з шаровим утрамбуванням піском на всю глибину з суворим додержанням будівельних норм та правил, з використанням матеріалів та типу покриття такого ж дорожнього одягу проїзної частини.
7.2.27.9. Відновлення благоустрою (відбудовчі роботи) на головних магістралях, бульварах, проспектах, набережних, у скверах, парках, місцях інтенсивного руху транспорту і пішоходів починається негайно після засипки траншеї, але не пізніше трьох діб, і закінчується в строки, вказані в дозволі.
7.2.27.10. Виконання робіт включає відновлення благоустрою, яке передбачає відновлення твердого покриття, трав’яного покрову, висадку зелених насаджень, вивезення зайвого ґрунту, сміття, залишків матеріалів, обладнання, машин та механізмів, відновлення нормального руху пішоходів та транспорту, інші роботи з відновлення благоустрою. Відновлений благоустрій повинен бути не гірше ніж до початку робіт».
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії та секретаря Харківської міської ради.

Міський голова Г. А. Кернес


Аналіз регуляторного впливу
до проекту рішення Харківської міської ради
«Про внесення змін до рішення 11-ї сесії Харківської міської ради 6-го скликання від 16.11.2011 р. № 504 / 11
«Про встановлення Правил благоустрою території міста Харкова»

Цей аналіз регуляторного впливу розроблений на виконання та дотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» № 1160-IV від 11.09.03 р., з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 308 від 11.03.2004 р.

Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення Харківської міської ради «Про внесення змін до рішення 11-ї сесії Харківської міської ради 6-го скликання від 16.11.2011 р. № 504 / 11 «Про встановлення Правил благоустрою території міста Харкова» як регуляторного акта.

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом правового регулювання

Проект рішення Харківської міської ради 6-го скликання «Про внесення змін до рішення 11-ї сесії Харківської міської ради 6-го скликання від 16.11.2011 р. № 504 / 11 «Про встановлення Правил благоустрою території міста Харкова» (далі — проект рішення) розроблений відповідно до частини третьої статті 26‑1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», яка визначає, що порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів затверджується рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради на підставі Типового порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 1 частини першої статті 16 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» визначено, що на об’єктах благоустрою забороняється виконувати роботи без дозволу, якщо обов’язковість його отримання передбачена законом.

У зв’язку з тим, що на теперішній час Типовий порядок щодо видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою Кабінетом Міністрів України не затверджений, а також з метою своєчасного вжиття заходів щодо відновлення, утримання та раціонального використання території міста, охорони об’єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання, подальшого розвитку й удосконалення їх функціонування розроблений проект рішення Харківської міської ради «Про внесення змін до Правил благоустрою території міста Харкова».

Невідповідність в повній мірі актів органу місцевого самоврядування, які на цей час регулюють порядок благоустрою у місті Харкові, чинному законодавству, призводить до виникнення ситуацій неоднозначного застосування норм чинного законодавства, створює невизначену ситуацію щодо правового статусу чинних Правил благоустрою території міста Харкова.

Регулятивна функція проекту рішення Харківської міської «Про внесення змін до рішення 11-ї сесії Харківської міської ради 6-го скликання від 16.11.2011 р. № 504 / 11 «Про встановлення Правил благоустрою території міста Харкова» ради спрямована на правовідносини у галузі благоустрою, пов’язані з виконанням земляних та ремонтних робіт на території м. Харкова та зачіпає інтереси як суб’єктів підприємництва, які здійснюють земляні та ремонтні роботи на території м. Харкова, так і громадян та органів місцевого самоврядування. Обґрунтованість обраних заходів для досягнення наведених цілей наведено в розділі 3 цього Аналізу, в той час як доцільність втручання органів місцевого самоврядування у вирішення наведених проблем продиктовано потребою у захисті прав та законних інтересів мешканців міста Харкова та відсутністю реальної можливості їх ефективного вирішення за рахунок виключно ринкових механізмів.

2. Мета та цілі правового регулювання

Метою даного регулювання є визначення єдиної процедури видачі суб’єктам господарювання та фізичним особам дозволів на порушення об’єктів благоустрою, пов’язаного з виконанням земляних та ремонтних робіт на території м. Харкова, у тому числі аварійних, пов’язаних з прокладанням, реконструкцією та ремонтом інженерних мереж, обмеженням руху транспорту, пішоходів (за винятком робіт по ремонту шляхового покриття).

Затвердження проекту рішення забезпечить реалізацію наступних цілей державного регулювання:

— приведення чинних Правил благоустрою території міста Харкова у відповідність до вимог чинного законодавства України;

— встановлення порядку надання дозволу, порядку проведення робіт, пов’язаних з порушенням благоустрою міста Харкова;

— створення сприятливих умов для життєдіяльності, як громадян так і субєктів господарювання, покращення санітарного стану та мікроклімату міста.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих

альтернативних способів досягнення встановлених цілей

Під час розроблення проекту рішення розглядалися такі альтернативні способи досягнення цілей:

1. Збереження існуючого стану, тобто, залишення існуючої на даний момент ситуації без змін. Дана альтернатива є неприйнятною, оскільки в законодавстві України відбулись зміни, які регулюють порядок надання дозволів на виконання робіт, пов’язаних з тимчасовим порушенням благоустрою; виконання робіт, обумовлених наданим дозволом. Недотримання вимог чинного законодавства потягне за собою порушення прав громадян та суб’єктів господарювання, що є неприпустимим.

2. Неможливість розв’язання зазначеної проблеми за допомогою ринкових механізмів обумовлена тим, що надання дозволу на виконання робіт, пов’язаних з тимчасовим порушенням благоустрою міста Харкова та контроль за виконанням робіт, пов’язаних з порушенням благоустрою відноситься до повноважень міської ради.

3. Надавати суб’єктам господарювання та громадянам дозволи на виконання робіт, пов’язаних з тимчасовим порушенням благоустрою міста на договірних засадах. Такий спосіб є неприйнятним, оскільки суперечить вимогам діючого законодавства.

4. Встановити порядок надання дозволів на виконання робіт, пов’язаних з тимчасовим порушенням благоустрою м. Харкова у відповідності до змін у законодавстві України. Дана альтернатива є прийнятною, оскільки впровадить процедуру видачі дозволів на порушення благоустрою, забезпечить підвищення якості і ефективності заходів з утримання об’єктів благоустрою, поліпшить загальний стан об’єктів благоустрою міста.

Для досягнення визначеної цілі перевага надається четвертій альтернативі.

4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми

Для досягнення мети, визначеної у другому розділі Аналізу регуляторного впливу проектом цього регуляторного акта пропонується затвердити порядок видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою.

Зазначений проект рішення передбачає порядок отримання, переоформлення, видачу дубліката, анулювання, продовження строку дії дозволу, внесення змін до нього, порядок взаємодії дозвільного органу та Центру надання адміністративних послуг міста Харкова (Єдиного дозвільного центру м. Харкова).

До проекту додається форма дозволу на порушення об’єктів благоустрою.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Можливість досягнення цілей, передбачених п. 2. цього Аналізу, у разі прийняття зазначеного рішення, є цілком реальною та обґрунтованою у зв’язку з тим, що метою створення проекту зазначеного рішення є цілеспрямоване вирішення зазначених проблем.

Поставлені цілі досягаються при виконанні вимог цього регуляторного акта з найменшими витратами для суб’єктів господарювання, громадян та держави. Досягнення встановлених цілей шляхом виконання регуляторного акта приносить вигоди, які виправдовують необхідні для його виконання витрати.

Простота виконання вимог, встановлених актом, простота положень даного акта, що містить чітке обґрунтування поставлених завдань, являється також однією з можливостей у досягненні встановлених цілей.

На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути такі економічні та політичні фактори: економічна криза, політична нестабільність, зміни у чинному законодавстві. Зазначені фактори впливатимуть на стан утримання об’єктів благоустрою, ефективність діяльності підприємств у цій сфері.

Механізм повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта не розроблявся, оскільки настання будь-яких негативних наслідків, за результатами прийняття запропонованого механізму, не очікується.

Державний контроль та нагляд за додержанням вимог регуляторного акта буде здійснюватися виконавчими органами міської ради.

6. Очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат

Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта припускає наведення аналізу вигод та витрат, що виникають у різних груп суб’єктів, на які поширюється дія цього акта.

Даний регуляторний акт певним чином впливає на інтереси суб’єктів господарювання, громадян та органів місцевого самоврядування, які мають різний характер і соціальний ефект.

Сфера впливу

Можливі вигоди

Можливі витрати

Суб’єкти господарювання

1. Створення умов для підвищення ефективності діяльності суб’єктів господарювання.

2. Зменшення кількості правопорушень у цій сфері.

3. Збалансування інтересів між суб’єктами господарювання, що здійснюють ремонтні роботи на об’єктах благоустрою, виконавчими органами міської ради і населенням.

Витрати робочого часу, необхідного для вивчення вимог регуляторного акта та витрати, пов’язані з дотримання цих вимог.

Харківська міська рада

1. Реалізація державної політики у сфері благоустрою населених пунктів.

2. Вдосконалення нормативно-правової бази.

3. Створення умов для отримання документів дозвільного характеру у відповідності до вимог чинного законодавства.

4. Контроль за станом благоустрою, естетичним виглядом та санітарним станом території міста

Витрати на розробку та прийняття регуляторного акта

Населення

1. Поліпшення ситуації щодо збереження об’єктів благоустрою населених пунктів.

2. Підвищення рівня благоустрою населених пунктів України.

3. Підвищення якості та ефективність заходів з належного утримання об’єктів благоустрою.

Відсутні

7. Строк дії акта:

Запровадження дії цього регуляторного акта пропонується без встановлення обмежень у часі.

В разі внесення змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію регуляторного акта, до нього будуть вноситись відповідні корективи.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Для даного регуляторного акта було визначено декілька вимірювальних показників результативності регуляторного акта, які безпосередньо пов`язані із цілями регуляторного акта і мають числовий вимір та прогнозні значення. Тобто, цей розділ містить перелік вимірювальних показників, які характеризують наслідки дії регуляторного акта. Саме на підставі порівняння цих прогнозних показників та отриманих у подальшому даних (при проведенні базового, повторного та періодичних відстежень) можна буде зробити висновки про досягнення очікуваних результатів та досягнення цілей регулювання.

Показниками результативності рішення є кількість виданих дозволів на порушення об’єктів благоустрою, та кількість осіб, притягнутих до відповідальності за виконання земляних та ремонтних робіт без отримання дозволу у встановленому порядку.

Дія даного регуляторного акта поширюється на невизначене коло суб’єктів господарювання та / або фізичних осіб (територія дії акта — місто Харків);

Розмір надходжень до місцевого бюджету не зміниться.

Розмір коштів та часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та / або фізичними особами не зміниться.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження ефективності акта

Результативність цього регуляторного акта буде відстежуватись статистичним методом, шляхом аналізу статистичних даних, наданих Департаментом контролю Харківської міської ради.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде проведене після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.

Протягом кожних трьох років з моменту виконання заходів з проведення повторного відстеження результативності регуляторного акта, за умови його чинності, проводитиметься періодичне відстеження результативності цього акта, де будуть відображені відповідні показники в порівнянні з попереднім відстеженням результативності акта.

Директор Юридичного департаменту

В. В. Коваленко