до рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від __.__.2018 № ___
«Про пайову участь замовників у створенні та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова»
1. Загальні положення
1.1. Порядок розроблено на підставі Конституції України, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Земельного кодексу України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про архітектурну діяльність», «Про регулювання містобудівної діяльності» та інших нормативно-правових актів.
1.2. Порядок визначає умови та встановлює процедуру залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури на території м. Харкова.
1.3. Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки в місті Харкові, зобов’язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, крім випадків, передбачених чинним законодавством України та цим Порядком.
1.4. Залучення замовників до пайової участі здійснюється шляхом укладення договорів про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова з Департаментом економіки та комунального майна Харківської міської ради.
1.5. Пайова участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова полягає у перерахуванні замовником до прийняття об’єкта в експлуатацію до бюджету міста Харкова коштів для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова.
Неукладення замовником договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова до прийняття об’єкта в експлуатацію є порушенням зобов’язання, прямо передбаченого Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Невиконання такого зобов’язання не звільняє замовника від обов’язку укласти договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова, у тому числі й після прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію.
1.6. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
будівництво — нове будівництво, реконструкція, реставрація, реабілітація, капітальний ремонт та технічне переоснащення об’єктів будівництва;
об’єкти будівництва — будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або їх окремі частини, в тому числі окремі приміщення;
замовник — фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) міста Харкова шляхом здійснення нового будівництва або зміни об’єкта будівництва, у тому числі під час проведення будівництва або реконструкції без зміни зовнішніх геометричних розмірів та фундаментів у плані об’єкта будівництва та/або функціонального призначення об’єкта.
Інші терміни вживаються у значеннях, визначених законодавчими та нормативними актами України, державними будівельними нормами та правилами.
1.7. До пайової участі у створенні та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова не залучаються замовники у разі здійснення:
— будівництва об’єктів будь-якого призначення на замовлення державних органів або органів місцевого самоврядування за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;
— будівництва будівель навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту, медичного і оздоровчого призначення;
— будівництва будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла;
— будівництва індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках;
— будівництва об’єктів комплексної забудови територій, що здійснюється за результатами інвестиційних конкурсів або аукціонів;
— будівництва об’єктів будівництва за умови спорудження на цій земельній ділянці об’єктів соціальної інфраструктури;
— будівництва об’єктів, що споруджуються замість тих, що пошкоджені або зруйновані внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру;
— будівництва об’єктів інженерної, транспортної інфраструктури, об’єктів енергетики, зв’язку та дорожнього господарства (крім об’єктів дорожнього сервісу);
— будівництва об’єктів у межах індустріальних парків на замовлення ініціаторів створення індустріальних парків, керуючих компаній індустріальних парків, учасників індустріальних парків;
— будівництва об’єктів на територіях діючих промислових підприємств, якщо після введення їх до експлуатації не збільшується навантаження на інженерну та соціальну інфраструктуру міста та таке будівництво здійснено на земельних ділянках, які мають цільове призначення — землі промисловості;
— реконструкції квартир у багатоквартирних чи одноквартирних індивідуальних (садибних) житлових будинках (прибудова, надбудова, об’єднання тощо), нежитлових приміщень під житлові квартири, якщо після проведення будівельних робіт загальна площа об’єкта, який приймається в експлуатацію єдиним дозвільним документом, не перевищує 300 квадратних метрів, у разі якщо замовником є фізична особа;
— будівництва індивідуального гаражу фізичними особами на земельній ділянці у розмірі не більше 0,01 гектара та переданої їм безоплатно із земель державної або комунальної власності для його будівництва;
— будівництво та реконструкція об’єктів житла, якщо замовником виступає комунальне унітарне підприємство територіальної громади м. Харкова;
— будівництва будівель для культової та релігійної діяльності;
— будівництва гаражів гаражно-будівельними кооперативами на земельних ділянках, відведених для цих цілей;
— будівництва колективних овочесховищ.
2. Порядок укладення попередніх договорів та основних договорів про пайову участь замовників у розвитку інфраструктури м. Харкова
2.1. Після прийняття рішення про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою для будівництва об’єкта замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки, зобов’язаний звернутися до Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради для укладення попереднього договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова.
2.2. Попереднім договором замовник бере на себе зобов’язання, не пізніше ніж за 30 календарних днів до прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, укласти з Департаментом економіки та комунального майна Харківської міської ради основний договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова.
2.3. До заяви про намір укласти попередній договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова замовник подає до Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради такі документи:
— копію рішення Харківської міської ради про надання згоди на розроблення документації із землеустрою для будівництва, експлуатації та обслуговування об’єктів;
— копію паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) (за наявності) — для фізичних осіб;
— копії установчих документів замовника, засвідчених в установленому порядку;
— довідку щодо фактичної поштової адреси, банківських реквізитів юридичної особи та П. І.Б. посадової особи, із зазначенням посади, яка відповідно до статуту має право на укладення договорів.
Копії документів, які додаються, повинні бути належним чином завірені підписом замовника або його законного представника.
2.4. У разі якщо сторона, яка уклала попередній договір, одержавши проект договору від іншої сторони, ухиляється від укладення основного договору, друга сторона має право вимагати укладення такого договору в судовому порядку.
2.5. Не пізніше, ніж за 30 календарних днів до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію замовник зобов’язаний звернутися з заявою до Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради для укладання договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова.
2.6. До заяви про укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова замовник подає до Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради такі документи:
— копії установчих документів замовника, засвідчених в установленому порядку;
— довідку щодо фактичної поштової адреси, банківських реквізитів юридичної особи та П. І.Б. посадової особи, із зазначенням посади, яка відповідно до статуту має право на укладення договорів — для юридичних осіб;
— копію паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) (за наявності) — для фізичних осіб;
— копію документа, що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою;
— копію правовстановлюючих документів та технічного паспорта (в разі його наявності) на об’єкт нерухомого майна;
— зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва об’єкта містобудування, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами, затверджений замовником, та кошторисні документи, на підставі яких він складався;
— копію кваліфікаційного сертифікату відповідального виконавця зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта;
— документи або копії документів, з основними техніко-економічними показниками об’єкта;
— копію документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт.
У разі будівництва об’єктів на територіях діючих промислових підприємств, якщо після введення їх до експлуатації не збільшується навантаження на інженерну та соціальну інфраструктуру міста, замовнику необхідно надати листи від підприємств, які видають технічні умови для інженерного забезпечення об‘єктів будівництва (реконструкції) щодо відсутності додаткового навантаження на інженерну мережу м. Харкова.
Копії документів, які додаються, повинні бути належним чином завірені підписом замовника або його законного представника.
2.7. Відповідальність за достовірність поданих документів несе замовник.
2.8. Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова укладається не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію.
2.9. Істотними умовами договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова є: розмір пайової участі, строк (графік) сплати пайової участі, відповідальність сторін.
2.10. Невід’ємною частиною договору є розрахунок величини пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова.
Підготовку розрахунку величини пайової участі у розвитку інфраструктури міста Харкова здійснює Управління соціально-економічного розвитку, планування та обліку Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради.
2.11. Зміна та розірвання попереднього договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова або договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
2.12. Сторона попереднього договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова або договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова, яка вважає за необхідне змінити або розірвати відповідний договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором не пізніше граничного терміну виконання умов договору.
2.13. Сторона попереднього договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова або договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання відповідного договору, у двадцятиденний термін після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.
2.14. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, зацікавлена сторона має право передати спір на вирішення суду.
2.15. Якщо судовим рішенням попередній договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова або договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова змінено або розірвано, такий договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
3. Розрахунок розміру та величини пайової участі
3.1. Величина пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова визначається у договорі про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта будівництва, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати з придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх та позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.
3.2. Розмір пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова, становить:
1) 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта — для нежитлових будівель та споруд;
2) 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта — для житлових будинків.
3.3. Величина пайової участі замовника у розвитку інфраструктури міста Харкова визначається за такою формулою:
ПУ= (К (В буд. заг. – В буд. інші) – В буд. інж.мер.)Кс
де:
ПУ — розмір пайової участі у грошовому виразі (тис. грн)
К — коефіцієнт (0,1 або 0,04) в залежності від призначення об’єкта, відповідно до п. 3.2;
В буд. заг. — загальна кошторисна вартість будівництва об’єкта;
В буд. інші — витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій, включаючи витрати, пов’язані з відселенням громадян, якщо вони враховані в зведеному кошторисному розрахунку;
В буд. інж. мер. — кошторисна вартість будівництва замовником необхідних інженерних мереж або об’єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами земельної ділянки, визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами;
Кс — коефіцієнт, що враховує соціально-економічну важливість об’єкта будівництва (Додаток 4).
3.4. Визначення розміру пайової участі замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Харкова не повинно перевищувати десяти робочих днів з дня реєстрації звернення (заяви) замовника, за умови наявності документів, передбачених п. 2.6. цього Порядку.
3.5. Належність об’єкта будівництва до видів будівель визначається на підставі коду будівлі відповідно до Державного класифікатора будівель і споруд ДК 018-2000.
Величина пайової участі замовника у створенні і роз­витку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова може бути змінена у зв’язку зі зміною проектно-кошторисної документації на будівництво об’єкта та зміною приналежності об’єкта будівництва, що визначається на підставі коду будівлі відповідно до Державного класифікатора будівель і споруд ДК 018-2000 шляхом внесення відповідних змін до договору.
3.6. У випадку будівництва у житловому будинку вбудовано-прибудованих нежитлових приміщень його загальна кошторисна вартість має визначатись з урахуванням кошторисної вартості таких приміщень. Величина пайової участі розраховується як сума двох складових: перша становить величину пайової участі, розраховану під житлову частину будинку; друга — величину пайової участі, розраховану для нежитлових будівель та споруд. За відсутності окремих кошторисних розрахунків розмір пайової участі визначається пропорційно загальній площі приміщень.
3.7. У випадку будівництва об’єктів змішаного типу (таких, що залучаються до пайової участі, та тих, що не залучаються) розмір пайової участі розраховується пропорційно загальній площі окремих приміщень в залежності від їх призначення.
3.8. У разі якщо право на будівництво об’єкта передано іншому замовникові, новий замовник протягом трьох робочих днів повідомляє про такі зміни Департамент економіки та комунального майна Харківської міської ради, з поданням засвідчених у встановленому порядку копій документів, що підтверджують зазначені зміни. На підставі цього звернення із новим замовником укладається новий договір, або сторонами вносяться зміни у існуючий договір, укладений з попереднім замовником. При цьому величина пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури для нового замовника зменшується на суму коштів, сплачених попереднім замовником відповідно до укладеного ним договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова.
3.9. Якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об’єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об’єкти передаються у комунальну власність.
3.10. Питання відшкодування замовнику витрат, пов’язаних із будівництвом інженерних мереж та/або об’єктів інженерної інфраструктури поза межами його земельної ділянки, розглядаються, за клопотанням замовника, виконавчим комітетом Харківської міської ради за поданням Департаменту економіки та комунального майна.
3.11. Якщо замовників об’єкта будівництва більше одного, то за згодою між замовниками один з них може виступати стороною в договорі, на якого покладається відповідальність за своєчасне та в повному обсязі виконання умов договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова. Розподіл коштів для сплати коштів пайової участі між замовниками здійснюється за їхньою домовленістю без втручання іншої сторони договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова.
3.12. Зміна або скасування реєстрації документів дозвільного характеру, не є підставою для несплати замовниками коштів пайової участі за договорами про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова, укладеними відповідно до Порядку.
4. Порядок сплати коштів пайової участі та надання підтвердження цього Департаментом економіки та комунального майна
4.1. Кошти пайової участі сплачуються в повному обсязі до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова.
4.2. Кошти, отримані як пайова участь від замовників, можуть використовуватися виключно для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова.
4.3. Підтвердження факту повної сплати пайового внеску здійснюється на запит замовника Департаментом економіки та комунального майна Харківської міської ради виключно після остаточного розрахунку по укладеним договорам про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова на підставі даних Департаменту бюджету та фінансів Харківської міської ради.
4.4. Відсутність підтвердження про повну сплату пайо­вої участі є підставою для дострокового припинення терміну дії договору оренди земельної ділянки, яка знаходиться в користуванні у замовника для будівництва об’єкта.
4.5. У разі прострочення строків сплати, визначених договором про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова, замовник несе відповідальність згідно з умовами укладеного з Департаментом економіки та комунального майна Харківської міської ради договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова та сплачує до бюджету м. Харкова пеню в розмірі 0,2 % за кожен день прострочення платежу, що нараховується на суму простроченої заборгованості. Розмір несплаченої частини пайової участі замовника коригується відповідно до умов договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова на величину штрафних санкцій, пені тощо.
5. Порядок залучення замовників до пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова у разі ухилення від укладання договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова
5.1. У разі встановлення факту будівництва та прийняття об’єкта в експлуатацію без укладення договору про пайову участь забудовника у розвитку інфраструктури
м. Харкова Департамент економіки та комунального майна Харківської міської ради у десятиденний термін з дня встановлення такого факту, надсилає замовнику рекомендованим поштовим відправленням лист-повідомлення про необхідність укладення відповідного договору.
5.2. У листі-повідомленні Департамент економіки та комунального майна Харківської міської ради повідомляє про порядок укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова, про строк, у який замовник має вжити передбачених Порядком заходів щодо добровільного укладення договору, та про передбачену цим Порядком та чинним законодавством України відповідальність за ухилення від укладання такого договору.
5.3. У разі ухилення замовника від укладання договору пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова у добровільному порядку, Департамент економіки та комунального майна Харківської міської ради вчиняє наступні дії:
— на підставі наявної інформації та у відповідності до цього Порядку проводить розрахунок величини пайової участі замовника у розвитку інфраструктури, підготовка якого покладається на Управління соціально-економічного розвитку, планування та обліку Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради;
— готує два примірники договору пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова з додатками;
— надсилає підписані два примірники договору з додатками замовнику рекомендованим поштовим відправленням.
5.4. Розрахунок величини пайової участі здійснюється на підставі загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта згідно зі зведеним кошторисним розрахунком, а у разі якщо загальна кошторисна вартість будівництва об’єкта не визначена згідно з будівельними нормами, встановлюються наступні нормативи одиниці створеної потужності на рівні:
— показників опосередкованої вартості спорудження житла для Харківської області, розрахованої на останню дату до введення об’єкта в експлуатацію — для житлових будинків;
— опосередкованої вартості адміністративних будинків, які споруджуються на території України, на останню дату до введення об’єкта в експлуатацію — для нежитлових будівель та споруд;
— опосередкованої вартості будинків садибного типу, які споруджуються на території України, на останню дату до введення об’єкта в експлуатацію — для індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових та дачних будинків.
Для об’єктів, які побудовані без дозволу на виконання будівельних робіт, кошторисна вартість будівництва об’єкта визначається на підставі експертної оцінки уповноваженої організації, що має право на її проведення, яка надається замовником разом із заявою про укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова.
5.5. У разі неукладання замовником договору про пайо­ву участь у розвитку інфраструктури м. Харкова до прийняття об’єкта в експлуатацію на величину пайової участі, розраховану у відповідності до п. 5.4. цього Порядку, нараховується штрафна санкція у розмірі 10 відсотків від величини пайової участі.
5.6. Замовник, який одержав проект договору про
пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова з додатками, у разі згоди з його умовами, оформляє договір відповідно до вимог чинного законодавства та повертає один примірник договору з додатками Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради, або повідомляє Департамент про прийняття умов договору (надсилає відповідний лист, факсограму тощо) у десятиденний строк після одержання договору.
5.7. Замовник, який після розгляду проекту договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова не згоден з якимись його частинами, направляє до Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради протокол розбіжностей (письмові вмотивовані зауваження) до договору, які Департамент розглядає протягом двадцяти днів. В цей же строк Департамент вживає заходів для врегулювання розбіжностей з другою стороною та приймає рішення про зміну умов договору.
5.8. Ті розбіжності, що залишились неврегульованими, передаються, разом із усіма матеріалами та висновком про неможливість їх задовольнити, в цей же строк до Юридичного департаменту для вирішення спірних питань у судовому порядку.
5.9. У разі досягнення сторонами згоди щодо всіх або окремих умов, зазначених у протоколі розбіжностей, така згода повинна бути підтверджена у письмовій формі (протоколом узгодження розбіжностей, листами, телеграмами, телетайпограмами тощо).
5.10. Спори, пов’язані з укладенням договору пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м. Харкова, обов’язковість укладення якого встановлена Законом, в тому числі при ухиленні від укладення договору однієї або обома сторонами, вирішуються в судовому порядку.
5.11. Коригування розрахунку величини пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова, виконаного на підставі показників опосередкованої вартості, здійснюється після надання замовником до Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради зведеного кошторисного розрахунку, що засвідчує загальну кошторисну вартість будівництва об’єкта, визначену згідно з державними будівельними нормами, та техніко-економічні показники за підписами замовника і керівника ліцензованої проектної організації, що розрахувала загальну кошторисну вартість об’єкта будівництва та інших документів, перелік який наведено у п. 2.6. Порядку.
5.12. Добровільне укладання з Департаментом економіки та комунального майна Харківської міської ради договору про пайову участь у розвитку інфраструктури
м. Харкова та його виконання, шляхом повної сплати пайового внеску є підставою для закриття судових проваджень за відсутністю предмету спору.
5.13. День набрання законної сили рішення суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору з питань пайової участі, вважається днем укладення відповідного договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова, якщо рішенням суду не визначено інше.
6. Прикінцеві положення
6.1. У випадку внесення змін до актів чинного законодавства, відповідні зміни і доповнення вносяться до цього Порядку у відповідності до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
6.2. У випадках, передбачених законодавством України, нормативно-правовий акт може застосовувати інший порядок регулювання пайової участі.
6.3. Дія цього Порядку поширюється на правовідносини щодо укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова, які виникли після набрання цим Порядком чинності. Укладені попередні договори про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова та договори про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова залишаються незмінними.
Заступник міського голови — директор Департаменту економіки та комунального майна М. І. Фатєєв
Заступник міського голови — керуючий справами виконавчого комітету міської ради Т. М. Чечетова-Терашвілі
Додаток 2
до рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від __.__.2018 № ___
«Про пайову участь замовників у створенні та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова»
ПОПЕРЕДНІЙ ДОГОВІР №
про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова
м. Харків
«____» __________р.
Департамент економіки та комунального майна Харківської міської ради, іменований надалі «Департамент», в особі заступника міського голови — директора Департаменту економіки та комунального майна ________________, що діє на підставі Положення про Департамент економіки та комунального майна, затвердженого рішенням 1 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 20.11.2015 № 7/15 «Про затвердження положень виконавчих органів Харківської міської ради 7 скликання» з однієї сторони, та з іншої сторони ____________________, (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи або найменування юридичної особи), що діє на підставі ______________________, іменований надалі «Замовник», на виконання Порядку пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м. Харкова, затвердженого рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від __.__.2018 №___, уклали цей Договір про наступне:
1. Предмет договору
1.1. Цей договір регулює взаємовідносини між сторонами щодо укладання у майбутньому договору про пайову участь «Замовника» у розвитку інфраструктури м. Харкова при будівництві (реконструкції) _____________________________________________________________________________________________________________________________.
(назва об’єкта та його місцезнаходження)
2. Обов’язки сторін
2.1. Сторони зобов’язуються в майбутньому, в обумовлений в п. п. 2.2, 2.3, 2.5 цього Договору строк, належним чином оформити та підписати договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова на умовах і в порядку, визначених цим Договором та Порядком пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м. Харкова.
2.2. «Замовник» після затвердження проектно-кошторисної документації та не пізніше ніж за 30 календарних днів до прийняття в експлуатацію об’єкта, вказаного у п. 1.1. цього Договору, звертається до «Департаменту» із заявою про укладання договору пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова, до якої додає документи, визначені Порядком пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м. Харкова.
2.3. «Департамент» протягом 15 робочих днів з дня реєстрації звернення «Замовника» здійснює розрахунок величини коштів пайової участі та готує договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова, який надається «Замовнику» разом із додатками для підписання.
2.4. Розмір пайового внеску становить ___ відсотків від загальної кошторисної вартості будівництва.
2.5. «Замовник» зобов’язаний повернути один примірник підписаного проекту договору разом із додатками протягом 5 робочих днів з дня отримання.
2.6. Якщо в ході будівництва об’єкта були виконані коригування проектно-кошторисної документації, що вплинули на зміну кошторисної або фактичної вартості його будівництва, або зміни функціонального призначення об’єкта, «Замовник» зобов’язаний до прийняття об’єкта в експлуатацію звернутися до «Департаменту» щодо внесення змін до договору з поданням необхідних документів.
3. Відповідальність сторін
3.1. Невиконання або ухилення від виконання «Замовником» умов цього договору є підставою для дострокового припинення дії договору оренди земельної ділянки, яка знаходиться в користуванні у «Замовника» для будівництва об’єкта, вказаного в п. 1.1. Договору.
3.2. Неналежне виконання «Замовником» умов цього договору є підставою для нарахування штрафної санкції у розмірі 10 відсотків від величини пайової участі, розрахованої на момент прийняття об’єкта до експлуатації у відповідності до Порядку пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м. Харкова.
4. Особливі умови
4.1. З питань, не передбачених цим договором, сторони керуються чинним законодавством.
4.2. Умови договору можуть бути змінені або доповнені тільки з письмової згоди сторін і оформляються додатковою угодою до договору.
4.3. Спори, що виникають між сторонами при виконанні або розірванні договору, вирішуються судом.
4.4. Договір набирає чинності з моменту його укладення і діє до моменту остаточного виконання обов’язків сторін.
4.5. Цей договір складений у 2 примірниках, які мають силу оригіналу.
5. Юридична адреса та реквізити сторін
Від «Департаменту»
Від «Замовника»
Заступник міського голови —
директор Департаменту економіки
та комунального майна
_____________________________
_____________________________
61003, м. Харків, пл. Конституції, 7
Заступник міського голови — директор Департаменту економіки та комунального майна М. І. Фатєєв
Заступник міського голови — керуючий справами виконавчого комітету міської ради Т. М. Чечетова-Терашвілі
Додаток 3
до рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від __.__.2018 № ___
«Про пайову участь замовників у створенні та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова»
ДОГОВІР
про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова
м. Харків
«____» __________р.
Департамент економіки та комунального майна Харківської міської ради, іменований надалі «Департамент», в особі заступника міського голови — директора Департаменту економіки та комунального майна ________________, що діє на підставі Положення про Департамент економіки та комунального майна, затвердженого рішенням 1 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 20.11.2015 № 7/15 «Про затвердження положень виконавчих органів Харківської міської ради 7 скликання» з однієї сторони, та з іншої сторони ____________________, (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи або найменування юридичної особи), що діє на підставі ______________________, іменований надалі «Замовник», на виконання Порядку пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м. Харкова, затвердженого рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від __.__.2018 №___, уклали цей Договір про наступне:
1. Предмет договору
1.1. Цей договір регулює взаємовідносини між сторонами щодо пайової участі «Замовника» у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова при будівництві/реконструкції __________________________________________________________________________________________________________________
(назва об’єкта та його місцезнаходження).
2.Обов’язки сторін
2.1. «Замовник»:
2.1.1. Здійснює сплату пайової участі шляхом перерахування до бюджету м. Харкова (код платежу — __________, рахунок — № ____________, МФО — ____________, код ЄДРПОУ — _____________, банк — ________________, одержувач — ________________________коштів у розмірі ________________грн (прописними буквами), згідно з розрахунком величини пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова, який додається.
2.1.2. Сплачує пайовий внесок таким чином: _________________.
2.1.3. Якщо в ході будівництва об’єкта були виконані коригування проектно-кошторисної документації, що вплинули на зміну кошторисної або фактичної вартості його будівництва, або зміни функціонального призначення об’єкта, «Замовник» не пізніше, ніж за 20 календарних днів до прийняття об’єкта в експлуатацію, звертається до «Департаменту» щодо внесення змін до договору з поданням необхідних документів.
2.2. «Департамент»:
2.2.1. На запит «Замовника» надає лист про підтвердження факту повної сплати пайового внеску після остаточного розрахунку по укладеним договорам про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова на підставі даних Департаменту бюджету і фінансів Харківської міської ради.
3. Відповідальність сторін
3.1. У разі невиконання або неналежного виконання «Замовником» обов’язків, передбачених п. 2.1. цього договору, «Замовник» сплачує до бюджету м. Харкова пеню в розмірі 0,2 відсотка за кожен день прострочення платежу, що нараховується на суму простроченої заборгованості.
3.2. Розмір несплачених коштів пайової участі «Замовника» також коригується відповідно до умов договору про пайо­ву участь у розвитку інфраструктури м. Харкова на величину інших штрафних санкцій, пені тощо.
4. Час та дія договору
4.1. Договір набуває чинності з моменту підписання сторонами або набрання чинності судового рішення щодо укладання цього договору, та діє до повного виконання сторонами своїх обов’язків за договором.
5. Зміна та розірвання договору
5.1. Зміна та розірвання договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
5.2. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.
5.3. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.
5.4. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
5.5. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
6. Особливі умови
6.1. З питань, не передбачених цим договором, сторони керуються чинним законодавством України.
6.2. Умови договору можуть бути змінені або доповнені тільки з письмової згоди сторін і оформляються додатковою угодою до договору.
6.3. У випадку реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) будь-якої із сторін цього договору, права і зобов’язання на виконання умов договору переходять до правонаступників.
6.4. У разі зміни «Замовника», зазначеного в п. 1.1. договору, права та обов’язки щодо виконання умов договору переходять до нового «Замовника».
6.5. Спори, що виникають між сторонами при виконанні, розірванні або припиненні договору, вирішуються у судовому порядку.
6.6. Договір набирає чинності з моменту його укладання і діє до моменту остаточного виконання сторонами своїх обов’язків за договором.
6.7. Цей договір складений у 2 примірниках, які мають силу оригіналу.
7. Адреса та реквізити сторін
Від «Департаменту»
Від «Замовника»
Заступник міського голови —
директор Департаменту економіки
та комунального майна
_____________________________
_____________________________
61003, м. Харків, пл. Конституції, 7
Заступник міського голови — директор Департаменту економіки та комунального майна М. І. Фатєєв
Заступник міського голови — керуючий справами виконавчого комітету міської ради Т. М. Чечетова-Терашвілі
Додаток 4
до рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від __.__.2018 № ___
«Про пайову участь замовників у створенні та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова»
Коефіцієнт, що враховує соціально-економічну важливість об’єкта будівництва
|
Назва галузі
|
Коефіцієнт
|
1
|
Паркінг, автомобільні стоянки
|
0,5
|
2
|
Об’єкти нового будівництва із класом енергетичної ефективності А.
Необхідний клас енергоефективності будівлі підтверджується замовником енергетичним паспортом, виданим організацією, яка має на це право.
|
0,5
|
3
|
Об’єкти, які внаслідок реконструкції підвищили клас енергоефективності будівлі до класу А.
Необхідний клас енергоефективності будівлі підтверджується замовником енергетичним паспортом, виданим організацією, яка має на це право.
|
0,5
|
4
|
Всі інші об’єкти будівництва
|
1
|
Заступник міського голови — директор Департаменту економіки та комунального майна М. І. Фатєєв
Заступник міського голови — керуючий справами виконавчого комітету міської ради Т. М. Чечетова-Терашвілі
АНАЛІЗ
регуляторного впливу до проекту рішення виконавчого комітету Харківської міської ради «Про затвердження Порядку пайової участі замовників у створенні та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова»
Цей аналіз регуляторного впливу (надалі — Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308. Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення виконавчого комітету Харківської міської ради «Про затвердження Порядку пайової участі замовників у створенні та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова».
І. Визначення проблеми
Відповідно до ст. 27 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень виконавчих органів місцевого самоврядування належить залучення на договірних засадах підприємств, установ та організацій, незалежно від форми власності, до участі в комплексному соціально­економічному розвитку населених пунктів та координація цієї роботи на відповідній території.
22 травня 2013 року виконавчим комітетом Харківської міської ради прийнято рішення № 319 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 09.11.2011 № 804 «Про пайову участь замовників у розвитку інфраструктури м. Харкова», яким затверджено Порядок пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м. Харкова у новій редакції, розроблений відповідно до положень ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно­будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» № 320‑УШ від 09.04.2015 статтю 40 Закону доповнено частиною 11 наступного змісту: «Інформація щодо договору про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту та його виконання зазначається у декларації про готовність об’єкта до експлуатації або в акті готовності об’єкта до експлуатації».
Разом з тим за останні декілька років склалася численна судова практика, в якій сформульована більш детальна, ніж раніше, правова позиція щодо залучення до пайової участі замовників, які зобов’язані взяти пайову участь у створенні та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури міста, а саме: тлумачення деяких термінів, що дозволило конкретизувати коло замовників, порядок та обставини залучення до пайової участі у розвитку інфраструктури, проведення розрахунку розміру та величини пайової участі, уточнення і доповнення переліку документів, які надаються замовниками для укладання договору про пайову участь у розвитку інфраструктури міста та інше.
У зв’язку з викладеним, а також враховуючи напрацьований за останній час досвід залучення замовників до пайової участі у розвитку інфраструктури саме у місті Харкові, виникає потреба прийняття нового Порядку пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м. Харкова (далі — Порядок).
Прийняття рішення виконавчого комітету Харківської міської ради «Про затвердження Порядку пайової участі замовників у створенні та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова» сприятиме вирішенню зазначених проблем.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи)
|
Так
|
Ні
|
Громадяни
|
+
|
|
Органи місцевого самоврядування
|
+
|
|
Суб’єкти господарювання,
|
+
|
|
у тому числі суб’єкти малого підприємництва
|
+
|
|
ІІ. Цілі державного регулювання
Даний регуляторний акт спрямований на:
— залучення коштів замовників на створення і розвиток інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова;
— удосконалення взаємовідносин органів місцевого самоврядування та замовників;
— встановлення додаткового коефіцієнту, що враховує соціально­економічну важливість об’єкта будівництва;
— приведення у відповідність до чинного законодавства питань залучення замовників до пайової участі в розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова, а також врахування судової практики та власного досвіду щодо залучення замовників до пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкові.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
Вид альтернативи
|
Опис альтернативи
|
Альтернатива 1 — Залишити без змін діючу редакцію Порядку пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м. Харкова.
|
Не дозволить досягнути цілей державного регулювання, оскільки даний регуляторний акт потребує змін з метою досягнення визначених цілей державного регулювання.
|
Альтернатива 2 — Внесення змін до чинних регуляторних актів.
|
Такий спосіб є також недоцільним, оскільки зміні підлягає значна частина регуляторного акта та з огляду на мету розробки проектів регуляторних актів та правил нормопроектувальної техніки.
|
Альтернатива 3 — Розробка нової редакції Порядку пайової участі замовників у створенні та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова.
|
Такий спосіб є найбільш ефективним з огляду на правила нормопроектувальної техніки та забезпечить досягнення цілей регулювання у сфері залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у створенні та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури на території м. Харкова.
|
Надалі Альтернатива 2 не розглядатиметься, оскільки вона є недоцільною з точки зору нормопроектувальної техніки, яка у свою чергу не має достатнього впливу на реалізацію цілей, визначених проектом Порядку, по суті.
Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування
Вид
альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Альтернатива 1
|
Процедура залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури замовниками будівництва на території м. Харкова достатньо чітко регламентує і забезпечує виконання планового завдання з надходжень до бюджету міста від пайової участі, але є недостатньо ефективною, враховуючи судову практику та досвід залучення замовників до пайової участі.
|
Процедура залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури замовниками будівництва на території
м. Харкова не враховує змін чинного законодавства та судову практику останніх років, що приводить до несвоєчасності поповнення бюджету міста Харкова.
|
Альтернатива 2
|
—
|
—
|
Альтернатива 3
|
Збільшення кількості договорів про пайову участь у створенні та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова та як результат збільшення надходжень до бюджету міста, що забезпечить можливість виконання органом місцевого самоврядування своїх соціальних зобов’язань.
|
Витрата часу на підготовку укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова.
|
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид
альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Альтернатива 1
|
Чинна редакція Порядку забезпечує прозорий механізм залучення замовників до пайової участі у розвиток інфраструктури м. Харкова.
|
Витрата часу на підготовку укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова, витрата коштів на оплату за договором про пайову участь.
|
Альтернатива 2
|
—
|
—
|
Альтернатива 3
|
1. Розширення переліку замовників, які не залучаються до пайової участі у створенні та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури міста.
2. Введення поняття коефіцієнта, що враховує соціально­економічну важливість об’єкта будівництва, що дозволить залучити нових інвесторів до м. Харкова.
|
Витрата часу на підготовку укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова, витрата коштів на оплату за договором про пайову участь.
|
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Показник
|
Великі
|
Середні
|
Малі
|
Мікро
|
Разом
|
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць (орієнтовно)
|
6
|
4
|
94
|
—
|
104
|
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків
|
5,8
|
3,8
|
90,4
|
—
|
100
|
Вид
альтернативи
|
Вигоди
|
Витрати
|
Альтернатива 1
|
Чинна редакція Порядку забезпечує прозорий механізм залучення замовників до пайової участі у розвиток інфраструктури м. Харкова.
|
Витрата часу на підготовку укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова, витрата коштів на оплату за договором про пайову участь.
|
Альтернатива 2
|
—
|
—
|
Альтернатива 3
|
1. Розширення переліку замовників, які не залучаються до пайової участі у створенні та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури міста.
2. Введення поняття коефіцієнта, що враховує соціально­економічну важливість об’єкта будівництва, що дозволить залучити нових інвесторів до м. Харкова.
3. Забезпечення прозорої процедури залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у створенні та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури на території м. Харкова, що надає можливість планування та розвитку малого бізнесу.
|
Витрата часу на підготовку укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова, витрата коштів на оплату за договором про пайову участь.
|
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
За результатами опрацювання альтернативних способів досягнення цілей державного регулювання здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)
|
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)
|
Коментарі щодо присвоєння
відповідного бала
|
Альтернатива 1 — Залишити без змін діючу редакцію Порядку пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м. Харкова.
|
1
|
Не дозволить досягнути цілей державного регулювання, оскільки даний регуляторний акт потребує змін з метою досягнення визначених цілей державного регулювання.
|
Альтернатива 2 — Внесення змін до чинного регуляторного акта.
|
0
|
Такий спосіб є також недоцільний з огляду на чисельну кількість змін до регуляторного акта.
|
Альтернатива 3 — Розробка нової редакції Порядку пайової участі замовників у розвитку інфраструктури
м. Харкова.
|
4
|
Такий спосіб є найбільш ефективним з огляду на правила нормопроектувальної техніки та забезпечить досягнення цілей державного регулювання у залученні замовників до пайової участі у створенні та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова.
|
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Зазначеним Порядком визначаються умови та встановлюється процедура залучення замовників, а також розрахунку розміру і порядку використання коштів пайової участі у створенні і розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури на території м. Харкова.
Положення запропонованого Порядку враховують останні зміни до законодавства України, судову практику та власний досвід залучення замовників до пайової участі у розвитку інфраструктури м. Харкова.
Проектом Порядку запропоновано розширити перелік замовників, які не залучаються до пайової участі у створенні та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури міста. Введено поняття коефіцієнта, що враховує соціально­економічну важливість об’єкта будівництва, що дозволить залучити нових інвесторів до м. Харкова. Переглянуті умови типових договорів про пайову участь у створенні та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова. Уточнено та доповнено перелік документів, які надаються замовниками для укладання договору про пайову участь у створенні та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова та терміни, які вживаються у Порядку.
Після прийняття запропонованого акта не потрібно здійснювати жодних заходів для його впровадження.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів,
якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого
самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні
проваджувати або виконувати ці вимоги
Реалізація регуляторного акта не потребує додаткових фінансових, матеріальних та інших витрат на впровадження ані від органів місцевого самоврядування, ані від суб’єктів господарювання.
У зв’язку з тим, що питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, становить 90,4 %, розрахунок витрат на запровадження державного регулювання здійснено згідно з М‑Тестом, викладеним у додатку до цього Аналізу регуляторного впливу.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Запропонований проект Порядку буде діяти до прийняття змін до нього або до прийняття змін у нормативно­правові акти, що мають вищу юридичну силу, які стосуються зазначеної сфери регулювання або його скасування.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Показниками результативності запропонованого акта будуть:
— кількість укладених договорів про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова;
— обсяг грошових коштів, отриманих від пайової участі замовників у створенні та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури міста, що буде перерахований до бюджету міста Харкова.
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься
відстеження результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом аналізу статистичних даних, отриманих від Управління соціально­економічного розвитку, планування та обліку Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради та Департаменту бюджету і фінансів Харківської міської ради.
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік після набрання чинності цим актом.
Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік, але не пізніше ніж через два роки після набрання ним чинності шляхом порівняння показників базового та повторного відстеження, періодичне — раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Метод проведення відстеження результативності — статистичний.
Вид даних — статистичні дані.
Заступник міського голови — директор Департаменту економіки та комунального майна М. І. Фатєєв
Додаток
до аналізу регуляторного впливу до проекту рішення виконавчого комітету Харківської міської ради 7 скликання
«Про затвердження Порядку пайової участі замовників у створенні та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова»
ТЕСТ малого підприємництва (М‑Тест)
1. Консультації з представниками мікро­ та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 01 серпня 2018 по 31 серпня 2018.
№
з/п
|
Вид консультації (публічні консультації прямі
(круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет­консультації прямі
(інтернет­форуми, соціальні мережі тощо), запити
(до підприємців, експертів, науковців тощо)
|
Кількість учасників консультацій, осіб
|
Основні результати консультацій (опис)
|
1
|
Опитування суб’єктів господарювання
|
15
|
Надано пропозиції щодо вдосконалення розробленого проекту акта
|
2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро­ та малі):
Середньорічна кількість суб’єктів господарювання, на яких поширювалось регулювання у 2016—2017 роках, становить 104 (одиниць), у тому числі суб’єкти малого підприємництва 94 (одиниць); питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив ~ 90,4 % (відповідно до таблиці «Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання»).
Примітка: регулювання стосується СМП, які будуть мати намір брати пайову участь у створені та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова. Тобто кількість тих СМП, які скористуються своїм правом, невідома, тому до розрахунку взято середньорічну кількість всіх СМП, які брали пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова за 2016—2017 роки.
3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
Пайова участь замовника полягає у перерахуванні до бюджету міста коштів на створення і розвиток інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури м. Харкова. Враховуючи, що зазначені витрати є одноразовими та не потребують перегляду, періодичні витрати (за наступний рік) відсутні, а витрати за п’ять років дорівнюють витратам за перший рік.
№
з/п
|
Найменування оцінки
|
У перший рік (стартовий рік
впровадження регулювання) (грн)
|
Періодичні
(за наступний рік) (грн)
|
Витрати
за п’ять років (грн)
|
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання
|
1
|
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)
|
0
|
0
|
0
|
2
|
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі місцевого самоврядування
|
0
|
0
|
0
|
3
|
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати — витратні матеріали)
|
0
|
0
|
0
|
4
|
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)
|
0
|
0
|
0
|
5
|
Інші процедури:
Оплата за договором про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова
|
160 000
|
0
|
160 000
|
6
|
Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)
|
160 000
|
0
|
160 000
|
7
|
Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць
|
94
|
0
|
94
|
8
|
Сумарно, гривень
Формула:
відповідний стовпчик «разом» Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)
|
15 040 000
|
0
|
15 040 000
|
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
|
Розрахунок вартості 1 людино­години:
Норма робочого часу на 2018 рік становить при 40‑годинному робочому тижні — 1994,0 години (Норми тривалості робочого часу на 2018 рік. Лист Мінсоцполітики від 19.10.2017 № 224/0/103—17/214)
Використовується мінімальний розмір заробітної плати. Мінімальна заробітна плата з 01.01.2018 становить 3723 грн та 22,41 грн у погодинному розмірі (Закон України від 07.12.2017 № 2246‑VIII «Про Державний бюджет України на 2018 рік»
|
9
|
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання:
|
11,2
|
0
|
11,2
|
9.1
|
знайти регуляторний акт в мережі Інтернет та ознайомитись з його змістом (0,5 год.)
|
11,2
|
0
|
11,2
|
10
|
Процедури організації виконання вимог регулювання:
|
89,64
|
0
|
89,64
|
10.1
|
підготовка заяви (1 год.)
|
22,41
|
0
|
22,41
|
10.2
|
підготовка документів для укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова (1 год.)
|
22,41
|
0
|
22,41
|
10.3
|
подання пакету документів (1 год)
|
22,41
|
0
|
22,41
|
10.4
|
укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова (1 год.)
|
22,41
|
0
|
22,41
|
11
|
Процедури офіційного звітування
|
0
|
0
|
0
|
12
|
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок
|
0
|
0
|
0
|
13
|
Інші процедури:
|
0
|
0
|
0
|
14
|
Разом, гривень
(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)
|
100,84
|
Х
|
100,84
|
15
|
Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць
|
94
|
|
|
16
|
Сумарно, гривень
(рядок 14 Х рядок 15)
|
9 478,96
|
Х
|
9 478,96
|
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва
Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.
Орган місцевого самоврядування, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання: Харківська міська рада, а саме: Департамент економіки та комунального майна.
Процедура регулювання
суб’єктів малого підприємництва
(розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого
підприємництва — за потреби
окремо для суб’єктів малого
та мікропідприємництв)
|
Планові
витрати часу
на процедуру,
год.
|
Вартість часу співробітника органу місцевого самоврядування відповідної категорії (заробітна плата), грн/год
|
Оцінка кількості процедур за рік, що припадають
на одного суб’єкта
|
Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання
|
Витрати на адміністрування регулювання
(за рік), гривень
|
1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання
|
0,5
|
35,00 грн
(з розрахунком 5 875,00 грн на місяць)
|
1
|
94
|
1 645,00
|
2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:
|
1
|
35,00
|
1
|
94
|
3 290,00
|
камеральні (перевірка документів)
|
1
|
35,00
|
1
|
94
|
3 290,00
|
виїзні
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання
(до розрахунку взято кількість СМП за 2017 рік)
|
3
|
35,00
|
5
|
35
|
18 375,00
|
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання
|
2
|
35,00
|
1
|
35
|
2 450,00
|
5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання
(до розрахунку взято кількість СМП за 2017 рік)
|
3
|
35,00
|
4
|
12
|
5 040,00
|
6. Підготовка звітності за результатами регулювання
|
1
|
35,00
|
1
|
94
|
3 290,00
|
7. Інші адміністративні процедури:
|
6,5
|
35,00
|
1
|
94
|
21 385,00
|
7.1. прийняття документів щодо укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова
|
1
|
35,00
|
1
|
94
|
3 290,00
|
7.2. розгляд документів щодо укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова
|
2
|
35,00
|
1
|
94
|
6 580,00
|
7.3. підготовка та узгодження договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова
|
1,5
|
35,00
|
1
|
94
|
4 935,00
|
7.4. укладання та видача договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова
|
1
|
35,00
|
1
|
94
|
3 290,00
|
7.5. введення до бази даних інформації по договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова
|
0,5
|
35,00
|
1
|
94
|
1 645,00
|
7.6. оприлюднення інформації по договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м. Харкова на веб­порталі відкритих даних Харкова та Єдиному державному веб­порталі відкритих даних
|
0,5
|
35,00
|
1
|
94
|
1 645,00
|
Разом за рік
|
Х
|
Х
|
Х
|
Х
|
58 765,00
|
Сумарно за п’ять років
|
Х
|
Х
|
Х
|
Х
|
58 765,00
|
Державне регулювання не передбачає утворення нового органу місцевого самоврядування (або нового структурного підрозділу діючого органу).
4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
№ з/п
|
Показник
|
Перший рік регулювання
(стартовий) (грн)
|
За п’ять років (грн)
|
1
|
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання
|
15 040 000,00
|
15 040 000,00
|
2
|
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
|
9 478,96
|
9 478,96
|
3
|
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання
|
15 049 478,96
|
15 049 478,96
|
4
|
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва
|
58 765,00
|
58 765,00
|
5
|
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання
|
15 108 243,96
|
15 108 243,96
|
5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
Для суб’єктів господарювання коригуючим (пом’якшувальним) заходом у цьому випадку є те, що розширюється перелік замовників, які не залучаються до пайової участі у створенні та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури міста, а також вводиться коефіцієнт, що враховує соціально­економічну важливість об’єкта будівництва та дозволить суб’єктам господарювання зменшити витрати, пов’язані з пайовою участю у створенні та розвитку інженерно­транспортної та соціальної інфраструктури міста.