Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта
1. Вид та назва регуляторного акта, відстеження результативності якого здійснюється.
Порядок визначення обсягів пайової участі (внеску) власників малих архітектурних форм і тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально­культурного та іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою м. Харкова, затверджений рішенням 13 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 21.06.2017 № 689/17.
2. Назва виконавця заходів з базового відстеження результативності регуляторного акта — Департамент територіального контролю Харківської міської ради.
3. Цілі прийняття акта:
— визначення механізму залучення до пайо­вої участі (внеску) власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально­культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності;
— запровадження механізму укладення договорів про пайову (внесок) участь власників тимчасових споруд в утриманні об’єктів благоустрою;
— визначення обсягів пайової участі (внеску) в утриманні об’єктів благоустрою власників об’єктів для провадження підприємницької діяльності, що встановлюються (розміщуються) в м. Харкові;
— збільшення надходжень до міського бюджету та формування коштів, необхідних для ремонту, модернізації та розвитку інфраструктури об’єктів благоустрою;
— покращення архітектурного вигляду об’єктів благоустрою, що в свою чергу покращить привабливість міста;
— створення сприятливих умов для життєдіяльності громадян і суб’єктів господарювання, покращення санітарного стану та мікроклімату міста, належного утримання об’єктів благоустрою;
— забезпечення прозорої та відкритої процедури визначення обсягів та сплати пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою.
4. Строк виконання заходів із базового відстеження результативності регуляторного акта — заходи з відстеження результативності зазначеного регуляторного акта проводились у термін з 02.05.2018 по 21.05.2018.
5. Тип відстеження (базове, повторне або періодичне).
Базове.
6. Методи одержання результатів відстеження — статистичний.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також способи одержання даних — дані про кількість наданих заяв, укладених договорів та розмір надходжень до бюджету, надані КП «Сучасне місто».
Способи одержання даних — збір, обробка та аналіз статистичних даних.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта.
При проведенні базового відстеження результативності регуляторного акта виявлено, що заяв для укладення договору щодо пайо­вої участі в утриманні об’єкта благоустрою не надходило, договорів не укладалось, надходження плати до бюджету міста Харкова відсутні. При подальшому використанні даного регуляторного акта, після проведення відстеження його результативності, отримані статистичні дані будуть відображені в повторному відстеженні результативності регуляторного акта.
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.
Ч. 4 ст. 15 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» (далі — Закон) передбачено право укладення договорів щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою, однак шляхів його реалізації на законодавчому рівні не передбачено. Прийнятий регуляторний акт закріплює механізм реалізації права щодо залучення до пайової участі (внеску) власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально­культурного та іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, а також визначення обсягів такої пайової (внеску) участі.
В період дії регуляторного акта суб’єктами, на яких поширюється його дія, не реалізовано передбачене Законом право на участь в утриманні об`єктів благоустрою шляхом застосування механізму, визначеного цим актом. Разом з тим, це не свідчить про його неефективність, оскільки в даному випадку результативність полягає в можливості реалізувати своє право власниками малих архітектурних форм і тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально­культурного та іншого призначення щодо їх залучення до пайової (внеску) участі.
Даний акт слід залишити без змін, оскільки його скасування унеможливить реалізацію передбаченого Законом права щодо залучення до пайової участі (внеску) власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально­культурного та іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, а також визначення обсягів такої пайової (внеску) участі.
Директор Департаменту територіального контролю
Харківської міської ради
О. Л. Калина