ЗВІТ про результати періодичного відстеження результативності регуляторного Акта
1. Вид та назва регуляторного акта: Рішення виконавчого комітету Харківської міської ради про затвердження «Правил приймання стічних вод споживачів у каналізаційну мережу м. Харкова» від 08.09.2010 № 321.
2. Виконавець заходів з відстеження — Департамент комунального господарства Харківської міської ради.
3. Цілі прийняття акта:
— організація господарської діяльності виробника послуг з водовідведення стічних вод (КП «Харківводоканал») та Споживача цих послуг, транспортування стічних вод каналізаційною мережею на міські очисні споруди;
— забезпечення надійного та ефективного водовідведення;
— встановлення рівності прав, законних інтересів усіх суб’єктів господарської діяльності у сфері водовідведення;
— зменшення шкідливого впливу на довкілля;
— реалізація принципів державної політики у сфері надання послуг з водовідведення;
— запобігання руйнування мереж і споруд системи каналізації м. Харкова;
— забезпечення безпеки експлуатації міських каналізаційних мереж і споруд.
4. Строк виконання заходів з відстеження: Заходи з відстеження результативності зазначеного регуляторного Акта проводились у термін з 18.06.2018 по 27.06.2018.
5. Тип відстеження: Відстеження періодичне.
6. Метод одержання результатів відстеження — статистичний.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, — статистичні, які одержані від Департаменту збуту та Департаменту правового забезпечення КП «Харківводоканал»;
Способи одержання даних — збір, обробка та аналіз статистичних даних (визначення кількості абонентів, кількість порушень споживачем встановлених «Правил», сума штрафів, накладених на порушників, кількість позовних заяв, переданих до суду, кількість прийнятих судових рішень на користь КП «Харківводоканал», кількість заходів щодо попередження порушень «Правил»).
8. Кількісні та якісні значення показників результативності: Для проведення відстеження результативності Акта використано порівняльний аналіз статистичних даних за перше півріччя 2018 року з аналогічним періодом у 2017 році.
КП «Харківводоканал» постійно проводиться робота по укладанню договорів на надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення зі Споживачами (юридичними особами), так, станом на 25.06.2017 року кількість абонентів підприємства дорівнювала 10708, станом на 25.06.2018 рік — 11021.
Кількість порушень Споживачем встановлених «Правил» станом на 25.06.2017 року становило 15583, станом на 25.06.2018 року дорівнює 17205. Сума штрафів, накладених на порушників, у першому півріччі 2017 року — 11 514 845,56 грн, у першому півріччі 2018 року — 17 565 798,01 грн.
Кількість позовних заяв, переданих до господарського суду Харківської області у першому півріччі 2017 року, дорівнює 5 шт. на загальну суму 455 933 386,83 грн, а у першому півріччі 2018 року дорівнює 3 шт. на загальну суму 170 959,12 грн. Кількість прийнятих судових рішень господарським судом Харківської області на користь КП «Харківводоканал» складала у першому півріччі 2017 року 1 шт. на загальну суму 421 532 749,50 грн, у першому півріччі 2018 року кількість рішень 3 шт. на загальну суму 9 254 097,39 грн.
Аналіз кількісних та якісних показників даного регуляторного Акта виявив у 2017–2018 році: тенденцію збільшення приросту кількості виявлених порушень Споживачами перевищення допустимих величин показників забруднень (далі — ДВП) згідно встановлених «Правил», що свідчить про активізацію робіт співробітників КП «Харківводоканал» контролю за дотриманням Споживачами «Правил приймання стічних вод споживачів у каналізаційну мережу м. Харкова», затверджених рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 08.09.2010 № 321, та інших нормативних актів.
У зв’язку з проведенням активної роботи з Споживачами відповідно до положень «Правил» у першому півріччі 2017 року кількість виїздів на підприємства з метою контролю якості стічних вод дорівнювало 2171, а кількість нарахувань було здійснено 2027 порушникам, тобто 144 проб стічних вод Споживачів не мали перевищення ДВП. У першому півріччі 2018 року кількість виїздів на підприємства дорівнювало 2367, а кількість нарахувань було здійснено 2209 порушникам, у 158 пробах перевищень ДВП не було.
Також збільшилась кількість заходів щодо попередження порушень (написано листів на оформлення технічних умов на скид стічних вод до каналізаційної мережі м. Харкова у першому півріччі 2017 року кількістю 1914, у першому півріччі 2018 року кількістю 2212; відправлено повідомлень підприємствам-неплатникам за послуги водовідведення про відключення від мереж міської каналізації у першому півріччі 2017 року — 1948 шт., у першому півріччі 2018 року — 2169 шт., та ін.).
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей. Регуляторний Акт має достатній ступінь досягнення визначених цілей, взагалі результати реалізації його положень мають позитивну динаміку, головною ознакою є дотримання прав споживачів послуг водовідведення шляхом здійснення умов для ведення обґрунтованих розрахунків за скид стічних вод.
Директор Департаменту комунального господарства О. А. Богач