Звіт про результати повторного відстеження результативності рішення 12 сесії Харківської міської ради від 23.12.2011 р. № 566 / 11

23.02.2015 07:31   -
Автор:

Звіт

про результати повторного відстеження результативності рішення 12 сесії Харківської міської ради від 23.12.2011 р. № 566 / 11

«Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за майно, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади м. Харкова та пропорції її розподілу»

Назва регуляторного акта: рішення сесії «Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за майно, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади м. Харкова та пропорції її розподілу».

Мета прийняття регуляторного акта: прийняття регуляторного акта дозволяє об’єктивно проводити розрахунок і порядок використання плати за оренду майна, що є власністю територіальної громади м. Харкова.

Цілі прийняття акта:

— удосконалення визначення ставок орендної плати за використання майна, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади м. Харкова у взаємозв’язку з існуючою інфраструктурою міста та соціальною політикою, направленою на поліпшення умов життєдіяльності суспільства;

— підтримка розвитку об’єктів та суб’єктів господарської діяльності у сфері оренди комунального майна, а також нарахування орендної плати;

— врегулювання правовідносин між Харківською міською радою як суб’єктом права власності на майно та орендарями цього майна;

— оптимізація надходжень грошових коштів до міського бюджету, а також місцевих бюджетів районів міста Харкова від оренди комунального майна;

— ефективність та оптимальність використання об’єктів комунальної власності (нежитлових приміщень) за цільовим призначенням з можливістю максимального прибутку;

— підвищення довіри до міської влади;

— забезпечення відкритості та прозорості орендних розрахунків;

— широке інформування громадськості міста про умови передачі в оренду комунального майна та політику місцевої влади у цій сфері.

Виконавець заходів з відстеження результативності — управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна.

Строк виконання заходів з відстеження: з 01.12.2014 р. по 31.12.2014 р.

Тип відстеження: повторне.

Методи одержання результатів відстеження: статистичний.

Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, визначені в аналізі регуляторного впливу, безпосередньо пов’язані із цілями регуляторного акта і мають числовий вимір та прогнозні значення, а саме:

— грошові кошти, отримані від надходження орендної плати до міського бюджету, тис. грн.;

— кількість діючих договорів оренди, од.;

— площа, яка знаходиться в оренді, кв. м.

Способи одержання даних — збір, обробка та аналіз статистичних даних і даних фінансової звітності.

Дані стосовно надходження коштів до міського бюджету отримані з банківських виписок, які надавало управління Державної Казначейської служби України у м. Харкові Харківської області.

Відносно інформації щодо кількості діючих договорів оренди та площі, яка знаходиться в оренді — це власні дані управління комунального майна та приватизації (програмного комплексу).

У період з 01.01.2013 року по 31.12.2014 року управлінням комунального майна та приватизації постійно здійснювався контроль за виконанням «Методики розрахунку орендної плати за майно, що знаходиться в комунальній власності територіальної громади м. Харкова та пропорції її розподілу» за вищевказаними показниками.

Період / показник

Орендна плата, тис. грн.

Кількість діючих договорів, од.

Площа,

яка знаходиться в оренді, кв. м

01.01.2013

—

31.12.2013

49   596,5

1122

197  563,8

01.01.2014

—

31.12.2014

46   388,7

1036

178  769,6

У 2013 році сума надходжень до міського бюджету складала 49   596,5 тис. грн., що становить 99,19 % до планового завдання — 50  000,0 тис. грн. У 2014 році виконання плану відбулося на рівні 94,67 %, що є достатньо значним відповідно до плану надходжень у сумі 49  000,0 тис. грн.

Зменшення надходжень за періоди 2013 та 2014 років пояснюється виконанням управлінням комунального майна та приватизації Програми приватизації об’єктів комунальної власності міста так, як з забезпеченням надходжень до бюджету від приватизації зменшується кількість об’єктів, що впливає на зменшення суми надходжень від оренди. Крім того, відсутні інвестиційно привабливі нежитлові приміщення комунальної власності, які б могли бути запропоновані управлінням для надання в оренду суб’єктам господарювання.

У цілому на надходження до міського бюджету від оренди комунального майна територіальної громади м. Харкова значно вплинула світова фінансова криза та положення в Україні: на дисципліну розрахунків суб’єктів господарювання між собою та відповідно і з міським бюджетом. Коливання курсу іноземних валют відносно до гривні, підвищення цін на пальне та природний газ, нестабільна політика фінансових установ щодо надання кредитів середньому та малому бізнесу, змушує значну кількість орендарів здійснювати порушення повноти та своєчасності розрахунків по орендній платі з міським бюджетом.

Однак ми можемо розраховувати на поступову стабілізацію фінансово‑економічного простору господарювання, в якому знаходяться орендарі комунального майна територіальної громади м. Харкова та в решті на збільшення надходжень від оренди до бюджету.

9. У цілому регуляторний акт має достатню ступінь досягнення визначених цілей, його реалізація дає можливість зміцнювати міський бюджет за рахунок надходжень від сплати орендної плати. Тому він не потребує змін та доповнень.

Начальник управління комунального майна та приватизації В. М. Солошкін