Подорожание гречки: дефицит или заработок производителей?

11.12.2014 19:05   -
Автор:

Це продуктові ряди Центрального ринку. Прилавки повні, але попиту немає,- скаржаться продавці.

Ніна продавець

Торговли вообще нет сейчас, потому что отопление подорожало, все подорожало и понятное дело народ переходит на картошку, она сейчас дешевле.

За останні два тижні, -розповідає жінка, тільки гречка подорожчала вдвічі. Яка причина – продавець не знає. Каже, їм вже привозять по таким цінам. Скаржаться на вартість і покупці.

Оксана покупець

Гречка вообще, я сейчас увидела, я обалдела просто, а ну-ка 19, 18 гривен, она была 10 рублей, 11 – это там вообще отборная.

Тож тепер, -говорить Оксана, гречки в раціоні родини поменшає. Такі ціни на крупу, зазначають в антимонопольному комітеті, штучні.

Анатолій Косолапов голова Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету

Сьогодні в Харківській області більше 12 тисяч – виробництво гречки, попит щомісячний – 400 тон, це десь на рік біля п'яти тисяч тон. Тобто у нас в 2 рази задовольняє попит річний по споиживанню гречки. Але різко виросли ціни, і особливо за останні три місяці.

Тож в антимонопольному комітеті взялися за розслідування. Вивчатимуть чому виросли ціни у самих виробників, а також чому так здорожчала переробка. Кажуть, що є такі спритники, які штучно створюють дефіцит. Це вже доведено. А саме, коли гречка залежується на складах, а ціна на неї тим часом зростає.

Анатолій Косолапов голова Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету

Тут є узгоджені дії, тут є , дійсно, порушення закону про захист економічної конкуренції на що ми вже звернули увагу і будемо приймати дійові заходи.

Крім того, відзначили в антимонопольному комітеті, за останній час значно зросли ціни й на інші продукти. Зокрема хліб піднявся у вартості на тридцять відсотків, макарони на сорок, цукор на п'ятдесят, свининна на тридцять.

Анатолій Косолапов голова Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету

Продукти харчування доходять до кінцевого споживача через п'яті- шості руки, тобто в нас же ж бізнес і один одному перепродають із своєю надбавкою, тому ціни такі й високі.