Від вокзалу до Одеської – відтепер без пересадок: місто відновило довгоочікуваний трамвайний маршрут

26.04.2025 17:07   -

Вони – одні з перших пасажирів маршруту, що зник із карти міста ще у лютому 2022-го, але нині, вперше за часи повномасштабної війни, знову повертається на рейки. Відтепер трамвай №5 буде з’єднувати вокзал “Харків-Пасажирський” та Одеську, перетинаючи при цьому центральну частину мегаполісу. Для багатьох користувачів громадського транспорту таке рішення стало справжнім приємним сюрпризом. “У першу чергу, це про наш комфорт та повернення до звичного ритму життя”, – кажуть пасажири.

ПАСАЖИРКА
Я якось не чекала, але зручно!

ПАСАЖИРКА
Дуже добре! Вона до Вокзалу ходить, а так до Малишева? -до Одеської. До Одеської?! Тобто так, як вона раніше ходила? Дуже добре! Шістку розвантажити дуже треба. – Зручно загалом у нас зараз громадським транспортом користуватися? – Дуже зручно, дуже зручно! Декілька разів на тиждень точно їжджу.

ПАСАЖИР
Зручний маршрут, від вокзалу “Харків-Пасажирський” до Одеської швидше добиратися без пересадок. Давно чекали. Дякую Ігорю Терехову, що повернув цей маршрут. Хай і надалі зручні маршрути повертає, щоб було швидше користуватися ними без пересадок.

ПАСАЖИРКА
Хочеться подякувати за цей маршрут, бо дуже довго чекали, дуже зручно добиратися, особливо до ринку Кінного.

До війни “п’ятірка” ходила за скороченою схемою – із парку Машинобудівників до Одеської, а от до вокзалу не доїжджала вже понад 5 років. І саме це стало викликом для міста: муніципалітет взяв за мету не лише повернути маршрут, а й зробити його ширшим за довоєнну варіацію.

ВОЛОДИМИР МАТЯС ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
Це один з тих маршрутів, що не курсував з лютого 2022 року, тобто з початку повномасштабного вторгнення. Чому саме цей маршрут, бо, мабуть, на нього була найбільша потреба від мешканців міста. Було дуже багато звернень громадян, щоб ми змогли єдиним маршрутом поєднати район «Одеської», район вулиці Морозова, Кінного ринку та Центр міста із залізничним вокзалом.

Нині на лінії працює 6 вагонів. Інтервал – близько 20 хвилин. Маршрут курсує з ранку до вечора протягом 12-годин, забезпечуючи денний пасажиропотік.

Читайте нас у Facebook, Telegram, Instagram та дивіться наші відео в YouТube та TikTok.

Оскільки сполучення проходить через серце Харкова — район, де транспортне навантаження завжди було значним. То й попит на “новий-старий” маршрут – відповідний.

ВОЛОДИМИР МАТЯС ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
У нас наразі збільшується потреба перевезення пасажирів саме із центру міста, до центру міста. Тому, маршрут, що тут курсував № 6, він постійно був завантажений і були звернення громадян щодо покращення сполучення у центральній частині міста.

Повернення трамвая №5 стало можливим без масштабних реконструкцій. Колії та контактна мережа були у задовільному стані — залишалося лише вдихнути в них життя. Вагони підготували, маршрут — продумали. А ось із людьми, які цими вагонами керують, складніше: у місті – відчутний дефіцит водіїв. І це вже справжній виклик для транспортної системи Харкова.

ВОЛОДИМИР МАТЯС ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
Підготовка більш була з точки зору підготовки рухомого складу. Тобто, вагонів трамваїв. З підготовки водійського складу. Бо, ви знаєте, у нас дуже сильно не вистачає водіїв. Загалом, якщо дивитися на трасу маршруту, то всі ці трамвайні колії та контактна мережа були повністю наявні, просто по цій трасі не виконувався пасажирський рух транспорту.

Загалом, нині щодня по буднях на маршрутах Харкова працює 85 трамвайних вагонів. Це більше, ніж самих трамваїв, у місті – їх 78. Секрет простий: частина техніки ходить здвоєними складами – два вагони з’єднуються в один потяг. Щодо маршрутів, у профільному департаменті запевняють: далі буде більше. Мережу трамваїв у мегаполісі планують поступово розширювати.

ВОЛОДИМИР МАТЯС ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
Ми зараз готуємося до запуску 23-го трамваю до ХТЗ, лінії колишнього 23-го трамваю до ХТЗ. Там зараз проводяться роботи щодо відновлення контактної мережі та ремонту колії.

ОСТАННІ НОВИНИ